06 December 2011

sok sek sok sek ombak rindu [Tuesday, 10:48am]

sabtu lepas
aku ngan beberapa org kwn time form 6 dulu
terjah dan serbu umah mielah
mielah ni sekelas ngan aku time form 6 dulu
da kawen pun
kecik and comey lotey je orgnya
congrats mielah!
~akilah with pengantin~

then time kat umah pengantin
amboi..siap gelak sakan menyembang
maklumlah da lama x jumpa smua
then tetiba bley kuar plak citer pasal ombak rindu
masa hari ptama tayangan aku dah gi tgk
so aku ckap la citer tu best
ntah cmne..last minute smua stuju nak gi
hahaha last2 minutenya br nk menjadi

so kitaorg pun plan la
jmpa kat umah aku..then naik 1 keta je ke sunway carnivall
aku jamin kat depa ni
kalu wat e-payment ticket GSC cnfirm lepas
sbb masa 1st day aku wat x de masalah
tgk2~~~~SOLD OUT!!
aiseh..terlupa aku citer ni da bikin "panas" 1 malaya
haha
so terpaksa la amik jam berikutnya
gap 2 jam je pun
so kita org wat la keje gila dulu
pi pekena rojak tonggek [will update later]

kenyang makan
gi layan karok barang sejam
puas hati!!
lama x nyanyi oo
even my best fren nonie br 1st time gi karok
katanya selama ni dok karok ngan abah dia je kat umah
ok la kan nonie..pengalaman ckit hehe

penat nyanyi x abes lg
terus terjah pggung
time ni semua hepi lg
tgk muka msg2
hehehe
~my frens~

~me with them~


tlupa nak amik pix after tayangan
aku yg tgk kali kedua br nk feeling2
tp 3 tempat duduk sebelah aku
dah dengar sok sek sok sek
filem ni bg yg sensitif mmg akan touching abes
x sedar2 da nanges
tp aku stakat bgenang je la
x tau kenapa x mahu menangis
control kot 
hahaha

ni sedikit ulasan dr aku ttg filem hebat ini
sekadar pandangan je
jgn amik serius plak ye :
  • citer ni adaptasi novel, but dun expect 100% mcm dlm novel..ada sesetengah scene yg mmg x de lgsung dlm novel, but still ok utk menontonnya
  • andaian ramai pihak ttg pembawaan watak izzah oleh maya karin ternyata salah belaka, she's very good..watak izzah di bawa dengan begitu cemerlang sekali
  • adegan ranjang antara maya dan aaron dlm filem ni wajar ditapis dulu, sbb filem diklasifikasikan "U"..bermaksud tontonan umum..ini ada budak2 bawah umur gi tgk x pasal2 parent kena tutup mata diaorg..even tho ikut novel tapi kalu x de scene tu pun still filem ni bjaya tambat hati penonton
  • lakonan zaidi omar a.k.a pak dollah masa scene klimaks tu mengundang ketawa penonton..mgkin skripnya kurang bkesan..aku bcakap bukan saja2 sbb dua kali dah gi menonton audience tetap gelak scene tersebut
  • lakonan azizah mahzan mabelles~~mengada2 dia smpai wat aku benci!
  • lisa surihani~~kalu dia tak terjerit terlolong lg bgus..sebab kdg2 x faham dan jelas apa yg diucapkan..hasilnya lakonan sekadar jerit2 dan nampak kaku
  • aaron aziz~~patutnya watak hariz tu lebih jahat! hahaha
  • lagu tema filem ni best..bukan sbb aku minat hafiz ye..tp sumpah best!! sbb tu kot ramai yg menangis? sbb melodi lagu yg mendayu2 dan lirik bermakna
  • bront palarae wajar dipuji..wpun scene dia x banyak tp memberi kesan yg sgt hebat
  • kali pertama tonton aku bg 3/5 stars
  • kali kedua tonton aku nak bagi 4/5 stars
terlalu byk membebel
jumpa lagi nanti~~

4 comments:

saadah said...

aku dh lame x ber movie..waduhhhh..kene tgk ni..

amarnie_zizan said...

g tgk weh..bw man..silap2 hmpa bdua nangis..sbb aku tgk de gak lelaki yg nangis tgk muvi ni..x tipuu ooo

saadah said...

ok saye dh tgk!!! aku nangis byk kali kotttt!!!

amarnie_zizan said...

ala od..ko yg da kawen mesti feelingnya len ckit..aku yg xde suami ni pun bergenang gak air mata..kalu ko kata x nangis mmg sumpah aku x caye la..hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails