09 December 2011

rojak tonggek [Friday, 10:59pm]

entry kali ni mmg bkait dengan entry lepas
alkisahnya
akibat dpt tiket agak "lewat" utk tayangan ombak rindu
so aku and frens yg terlibat gerak awal la utk ke sunway carnivall
tp ntah cmne tetiba my fren kilah tanya
"weh..hampa penah makan rojak tonggek dak?"
kitaorg pun mcm cuak + saling tgk muka masing2
"hah? rojak tonggek? x penah pun..awat nama dia cmtu?"
sorang kawan lg tanya
"kat mana wei?"
sambil senyum2 gumbira kilah menjawab
"haaa..mai aku bawa hampa..satgi hampa tau la nape org panggil rojak tonggek"


so dengan penuh perhatian
aku pun tgk la ke mana minah ni nak bawa kami
kena hafal la jalan dia kan
mana tau sedap..next time boleh pi lagi


elok je da sampai tempat yg dituju
aku pun...
"la...kat sini je ke? aku slalu sgt lalu sini awatnya x pernah perasan"
rupanya betul2 depan Kompleks Kesihatan Butterworth
aiseh..area ni slalu aku lalu
sebab nak pi bank islam bayaq road tax
haha

~ni lah gerainya..kilah gtau gerai sbelah yg x buka jual popia..pun sedap~

apa istimewanya rojak tonggek ni?
hehe
boleh makan terus kat situ
makan mmg sambil beridri la~~
kat sudut tepi depa akan letak dua mangkuk kuah rojak
satu pedas dan satu lg kuah rojak manis
apakah yg dimakan bersama kuah rojak itu?
yg sempat aku perasan la kat situ
buah-buahan (nanas, sengkuang, epal hijau, betik, jambu batu)
tomato
tokua a.k.a tauhu
sotong 
dan mungkin seafood lain yg aku x perasan
hampa amik la brapa cucuk pun pastu celup la dlm kuah pilihan
mmg kuahnya dalam dua mangkuk tu je
berkongsi itukan bagus
terasa 1 malaysia! yeahh
tp sumpah mmg sedap!!
kuah rojak yg pedas tu sedap ooo
aku x makan banyak sgt
makan secucuk yg epal hijau je
sebabnya hari tu pi kenduri makan byk sgt
selain rojak
turut dijual minuman untuk yg x tahan pedas
haha
haaa..sbelum aku beredar
kenapa ye dipanggil rojak tonggek
nak tau sebab apa?
sebab makan dia mmg hampa kena tonggek!!
x percaya?
tengoklah gambaq ni~~
~~haa..kan da "tonggek" da kwn aku sorang ni~~

tonggek bukanlah dlm maksud menonggek sgt2
tp kalu nak makan benda alah ni mmg hampa kena tundukkan badan sikit
kalu berdiri menegak je..abes la kuah tu lekat dekat baju atau tudung masing2
~~sebab aku dah kena pun hehehe
mgkin sebab kena berdiri dlm keadaan begitu yg org panggil rojak tonggek
x de maksud len pun
jgn pikir bukan2 ye
haha

ok..layankan gambaq2 berikutnya
x cantik pun..maklumlah guna hp cikai je
hahaha


4 comments:

Cik Tinny said...

nak jugak! hahha!

amarnie_zizan said...

boleh...trun la ke kulim..aku bw hg pi..hehe

Cik Sibuk said...

teringin sudahh..
jauh la pulak

amarnie_zizan said...

hehe kalu singgah di seberang penang boleh la pi cari..mmg sedap kuah rojaknya =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails