17 January 2011

awet muda...perasan muda? [Monday, 5:13pm]

aiseh..da tengah bulan 1 da ye
next month february
hahaha usia aku akan beranjak ke angka-26
huhu
aku x rasa no 26 tu satu yg best!
sbb aku masih syg umo 25 ni
tp sbg manusia kita kena terima je la
umo makin meningkat
tp yg kekal mungkin perasaan tu [perasan muda]
hahahaha


bg aku x salah kita nak perasan muda
bukan kita bajet bgus pun
bila perasan muda smua pun kita rasa snggup nk wat
sorang cikgu sekolah aku pnah kata
"x salah perasan muda"
bukan kita blagak nak ngorat sape2 ke atau de agenda2 len
tp bila perasan muda ni
kita akan jd manusia plg produktif
percaya la..baik dari segi biological, physical mahupun psikologi
[pndai2 je aku kan]


======================================================


then mesti korang tau pe tu awet muda kan?
bgaimana nak selalu nampak muda?
bunyi mungkin klise
tp air wuduk yg di amik mmg akan wat muka tampak berseri2
then
haruslah selalu senyum
ada masalah pun senyum
x tahu la pd korang mcm mana
tp bagi aku
senyum itu satu terapi


bila bangun pepagi
kalau aku rasa malas pun
atau mmg malas la nk g sekolah...
mesti aku mulakan hari dengan senyum sorang2 depan cermin
blieve me..it works!!
pastu x de la aku nk g tempat keje ngan muka masam
bila senyum hati pun senang~~~


==========================================================


selalulah bercakap baik dengan org lain
serius..ko marah cmne sekali pun
silalah menggunakan bahasa yg baik
yg ni aku belum master lg
sebab slalu terbabas je
asyik nak maki hamun je
percayalah..mmg korang akan nampak tua bila maki hamun org
aku ckap bukan kosong
tp tgk dr pengalaman
bgaimana mereka yg berusia settle kan masalah,
berbanding dengan kita anak2 muda ni selesaikan smua tu
yg muda siap2 mencarut segala
tp orang2 berpengalaman ni cool je
bila cool mmg aura awet muda tu nmpak jelas
tutur bicara pun sopan je
wpun kdg2 bicara diaorg pedas tp diaorg tetap nampak cool!
hahaha


========================================================


mengucapkan kata2 sayang..
aku rasa yg ni mungkin korang pnah dgar gak
aiseh..x susah kot nak ckap kita syg pd family, kawan
sape2 saja dgn ada btasnya
kasih sayang tu satu perkara percuma yg allah swt bg pd kita
let us spread the LOVE!!


========================================================


"jgn la mrah...buruk rupa tu!"
haa..yg ni slalu dgar kan?
sama kes ngan maki hamun
jgn la marah2
rilex2 k
x rugi pun kita cool
marah kan mainan syaitan...
even aku pun kdg2 terbabas ngan sifat marah ni
haha lg2 bila panas baran dtg abes smua rasa x kena
but ayuh jom!
kita buktikan
tiada lagi marah2 di hati ini
v(^o^)v


doa aku..pd smua
smoga sihat2, maintain muda slalu
igt..jadilah MUDA yg +ve, produktif
jgn jadi MUDA yg gatal, miang dan sekeluarga dgnnya
hihihi
daaa~~~~~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails