02 May 2010

diri vS sahabat/kawan/teman [Sunday, 10:17am]

terbaca sebuah blog td
wat aku berfikir pjg
dan tertanya2..

adakah aku kawan yg baik?
adakah aku terlalu pentingkan diri?
atau..
adakah lg kesalahan2 lain yg pernah
aku buat pada kwan2 aku?

sepanjang bersahabat
selama itu aku cuba menjaga hati seorang kawan
even kdg2 aku terluka, atau mgkin mereka terluka..
x kira la kawan zaman sekolah, zaman universiti
aku kdg2 terpaksa layan sama rata

tp de gak
kawan2 yg mengharap perhatian lebih
pe yg boleh aku katakan
aku cuma manusia biasa
aku pun kdg2 x mampu nak bahagiakan semua org!!
but aku cuba
cuba membuat semua org bahagia =)

ada kwan yg bermuka2..kdg2 aku layankan je
atau aku ignore terus
sbb aku tau
kalu aku ignore pun rmai kwn2 len yg setia 
dan sayang pd aku
even dugaan maha hebat
ALLAH SWT berikan pd kami
tp dgn kehadiran kwn2 ini la
yg wat kami susah senang bangun bersama

ada kwn2 yg terlalu memberi perhatian lebih!
mgkin kdgkala wat aku x selesa
tp aku bersyukur dgn pemberian ALLAH SWT ini
kerana adanya kawan sebegini
buat aku tak tersungkur dgn kelekaan dunia

ada kawan2 yg jenis perasan lebih
atau mungkin perasan bagus
juga aku layankan je
dgn siapa lg diaorg nk perasan bagus
kalu bukan dgn kita kan? hehe
but blieve me
jgn terlalu perasan bagus sgt
ianya umpama menunjukkan kita ni idup senang je~~
sekali da de di bawah
takut diri sndiri x bley hadapinya

ada kawan jenis suka merajuk
ckit2 mau merajuk
ckap itu merajuk, ckap ini merajuk
panjang kata semua die nk merajuk
hehe mgkin ini kawan jenis manja
tp manja2 pun kena berpada2
kang orang cop mengada2 plak

ada kawan jenis suka menangis
ckit2 nak menangis
ini bley gank ngan aku
aku lebih tafsirkan insan2 sebegini sebagai
"Too Sensitive"
jadi pd yg di luar sana jaga2 and hati2 ckit
bila nk tegur mereka2 ini [haha]
sbb salah tgur nangis kang

ada kawan jenis suka sports
layankan je
aku ramai kawan cm ni
as long as diaorg x paksa aku join
no hal rasanya
haha

and last sekali
de kawan2 yg giler melatah!
kalu terkeluar yg elok2 x pe
ni sekali tuuuut tuuuttt
haha
terima je la kan!
da nama sahabat kita
even kuat melatah pun
diaorg la sebenarnya sahabat plg penyayang

hmm..aku syg kwn2 aku
even kalu de kenangan hitam pun
yg putih juga akan aku igt
sbb aku malas nk menambah masalah
bia idup happy aje
tenang bagai angin bertiup lembut

pd kwan2 yg masih setia + sayang + care pd aku
love u guys!!
frens forever v(^o^)v

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails