27 April 2010

diet, pil pelangsing & kurus [Tuesday, 12:01pm]


diet, sinonim dengan kurus
wpun ternyata dalam tatabahasa bahasa Melayu
salah sama sekali
tp masyarakat kita
selalu sebut
nk kurus, kena diet, makan itu, ini
ahaaa..


aku x benci org kurus
tp aku benci bila org kurus ckap
"adeh..aku makin gemuk, kena diet!"
padahal badan ko sekeping mcm 2 gak


aku gak x benci org gemuk
tp aku benci org gemuk yg pemalas
malas dlm erti kata lain
.........[sendiri la korang isi]


as long as die "gemuk/berisi yg sihat", rajin
aku x kisah
aku suka org gemuk/berisi yg konfiden
i mean, die boleh wat pe je yg mampu org2 kurus wat
kdg2 disebabkan de certain yg takut mencuba
2 pasal diaorg ketinggalan


berbalik semula pd tujuan utama aku tulis entry pasal ni
i just hate pil pelangsing!!
atau u can giv me 2 or 3 names of product utk kuruskan badan
semuanye dengan modus operandi yg serupa


br2 ni masa g wat facial
de sorang kakak ni promote pd aku product die
badan aku ni sah2 la menjadi sasaran [mana2 pun sama]
die terangkan itu, ini
ala, aku bosan ayat yg sama digunakan


"minum atau makan yg ni..x perlu diet lebih2"
"badan adik ni kurang air..bla3"


mana2 aku g pun..x de pun promoter 
yg tekankan ayat gini :
"awk minum/makan yg ni...seimbangkan makanan dan lakukan senaman"
hahahaha [strategi pemasaran yg bgus!]


tercari2 gak aku kalu2 de promoter yg berani ckap gini
masalahnye x de
dan x abes2 nk cadang kononnye product die plg sihat
and again, strategi pemasaran la katakan


aku tau pe yg aku perlu wat utk kekal sihat
even aku nk kurus sekalipun
i just know the right way to do it
x perlu nk tunjukkan mcm aku x tau sgt soal kesihatan ni


wat masa skrg aku mmg x de masa nk wat semua 2
sape2 pun kalu stress dan byk bebanan keje susah nk manage smua 2
tp nak x nak kena curi masa [i wish]
seminggu sekali utk exercise
yeah..believe it or not
aku mmg suka exercise
wpun lari smput [hehe]
cuma jangan korang promote aku pe2 lg
aku mmg x layan......hahaha

5 comments:

saadah said...

yeahhh..suke sgt ngn entry ko yg ni..aku gemuk kan? hahaha..aku gemuk pemalas x qama? atoyai..senamsenamsenam!!!

amarnie_zizan said...

huhu aku geram sgt ngan promoter2 ni..x pe la od..asalkan kita gemuk yg sihat aku rasa x de hal..drpd kurus tp aneroxia smua huhu by the way hepy bufday gurl!!

amarnie_zizan said...

uish od..mesti la ko rajin..bab2 lipat baju 2 abaikan..asemen kan slalu ko dok push aku suruh wat cpat2...kira ko mempengaruhi aku jadi rajin la
maksud aku gemuk yg selalu bg alasan x mo join itu, ini..kita ni kan tahap aktif gak huhuhu

saadah said...

kite ni tlebih aktif kot..haha..teringat mase aku jadi durian, 1st year dlu..pny la ligat jd durian jahat lps tu dan2 sakit pinggang..hehe

amarnie_zizan said...

ahahahaha a'aa masa kelas pn. zainon tu..igt balik kelakar btul

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails