19 March 2012

pengalaman baru [Monday, 6:54pm]

16 jan lepas
tetiba dpt surat
kena tukar ke sberang
mula2 aku like "owh no!!"
sbb aku da mula syg kelas aku di skjh
sape x syg beb
aku la cikgunya time program masalah penglihatan buka di situ
smpai dr memangku penyelaras, jd penyelaras
jd jU kSSr segala
smpai de cikgu yg kata la
"pe la nasib hg ni..makin lama makin turun pangkat"


and de org kata gak
"kalu dlm surat tulis ditukarkan..nmpak mcm x elok"
watever
mulanya akibat kata2 itu aku rs cm nk lempang je yg ckapnya tu
tp bila tgk reaksi parents yg suka giler~~~~
aku rs insya allah de hikmah atas smua yg berlaku


hikmahnya..
wpun hanya 2 tahun jd cikgu masalah penglihatan
aku sudah tahu (and hrap igt lg) braille
bukan sesuatu yg senang tu
jd x de la aku nk cuak dah kalu baca tulisan braille lg
pengalaman tu beb! bukan smua boleh dapat
then yg plg best..and aku dok rs syok la smpai skrg
aku x perlu bgn awal2 pg~buta lagi
yelah, dulu sekool area pulau
now da dpt seberang
dalam 20 minit da boley smpai sekool
even aku kuar umah kul 7 pun sempat smpai sekool baru yeah!!
and akibat drpd pertukaran ini
aku juga dpt spend masa ngan adik2, family, kawan2 lebih byk
dulu bukanlah nk mengeluh (nnti x ikhlas dah namanya tu)
kdg2 terbawa balik gak keje2 braille tu
so masa byk dihabiskan wat keje budak je
life mcm x de
and tetiap hari braille keje budak
and P&P waktu tertentu je
smpai kdg2 rs cm kerani menaip je everyday


now mcm enjoy ckit
keje tetap byk..tp keseronokannya len
bw budak gi wat terapi
renanglah, nnti nk g berkuda lg..lawatan
and yg penting....masuk kelas ngajar!!!
sediakan ABM
itulah kepuasan yg aku dpt skrg

yg aku rs x dpt dlm 2 tahun aku jd cikgu ni
so now rs syukur teramat
wpun pada awalnya rs mcm teraniaya
thanx pd yg menukarkan aku ni! hihi


p/s: cikgu2 p.khas di skbtm sgtlah happening!! ppm sporting, cikgu2 pun ok, anak murid lg la ok..and keje aku kat sini makan, makan, and makan!! sbb kalu cikgu KH nya rajin ajar budak masak..kamilah cikgu2 yg bertuah dijamu makanan yg dimasak tu...alhamdulillah syukur v(^o^)v





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails