22 December 2011

kalu la aku "terrer" mcm mama [Thursday, 4:26pm]

salam
aku ni mmg suka memasak
rasanya ikut my mom kot?
ya allah..sedap sungguh bila igt masakan mama aku
sumpah sedap sgt gulai ikan die!


masa kecik2 dulu..
aku suka tgk mama aku baking
jgn x tahu dulu die rajin jual biskut raya
tp sejak anak ramai die dah stop [sygnya~~]


aku terpegun dan igt lagi
masa maksu aku kawen
time tu dlm tahun '90 sumthing
mak aku siap buatkan kek kawen as hantaran
time tu die cuma buat kek biasa je
dengan icing buttercream [krim mentega la..]
warna kuning je..tp pandai die piping krim tu
nampak sgt berseni
pastu yg bestnya..
die kutip daun mana ntah
rupa daun tu seakan2 daun pokok rhu
aku x igt namanya
die deco daun tu keliling kek
masya allah..mmg cantik sgt!
naik seri kek tu


then..sape kawen ntah dulu
mak aku wat hantaran kek gak kot
tp bentuk katil
mak aihhh~~try to imagine nowadays..
susah da nk jumpa kek mcm tu
proud of her!


aku terfikir gak mana la mama aku dpt kemahiran cmtu
nak kata masuk kelas
x pun..
mgkin die gifted la!
atau mewarisi kepakaran nenek aku
sbb arwah nenek aku [tok piah]
bukan calang2 org..
die pnah wat kek yg super duper besaq!!
x tau nk cakap cmne
mama aku gtau kek tu smpai budak boleh duk atas die la!
imagine dat~~haha


masa mama aku kawen pun
die wat sendiri smua hantaran
de la dlm 60 hantaran die gubah sendiri!
hebat x hebat..sampai aku rasa nak tergelak
jenuh pihak sbelah abah time tu nak usung bawa balik semua hantaran tu
hahaha


skrg ni
dok nampak aku je yg suka baking2 masak2 ni
bukan nak kata siblings aku yg len x pandai masak
depa pun boleh tahan
ruby bab puding excellent
fatin punya chicken chop plak best in the world!
cuma aku terlebih rajin ckit dari depa
de je benda nak masak
pastu paksa adik2 aku makan [hahahaha]
sampai kawan aku si wana ckap nk jadi adik angkat aku
yelah..keje masak je
then makan, makan, makan!


now i'm so craving of rendang minang mama, laksa and her gulai kepala ikan!
owh~~bestnya kalu aku terrer masak mcm mama aku!

2 comments:

Cik Tinny said...

qama...60 hantaran??

amarnie_zizan said...

yup..x pcaya kan? aku lg la bila mula2 dgaq..mak aku gtau tok aku dulu agak femes di kampungnya..so byk yg tlg bg hantaran sama..cmpur2 jumlahnya dlm 60! jenuh mak aku hias bg cantik hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails