02 August 2010

hati2~~ [Monday, 10:26pm]


ingatan pdku juga..
smoga pasni lebih hati2~~

al-kisahnya..
pg td bngun awal..
x pnah2 nk mandi awal ke sekolah
tp hari ni ntah cmne terbangun awal
pastu trus kuar bilik and g mandi
bila siap awal
rs nk g sekool pun awal
so drive la ke sekolah seorang diri
slalunya..
lalu kat blakang smk taman selasih
jalan belakang la kata org..
then baru lalu "bukit lengkok"
org pggil "bukit lengkok" sbb jalan die bengkang-bengkok
pg2 mmg quite seram la
hutan katakan
tp mcm aku ni da lama lalu situ..
dah x de pe nk ditakutkan
hehe

tp today..rs mcm mlas nk lalu jalan belakang tu
sbb jumaat lepas masa balik x bley lalu
de keje2 penyelenggaraan pe ntah
so jalan tersebut ditutup
and after that aku pun x pnah nk check balik jalan tu
jd mlas nk amik risiko la
aku pun lalu la jalan depan sk keladi tu
awal2 quite ok la
de msjid segala
lampu terang benderang
then msuk ke dalam lg umah org kg makin berkurang
then makin gelap
kdg2 hrap lampu kete aku je la
tyme bw tu..de satu moto depan aku
aku hrap btul la moto
sbb aku mmg betul2 x nmpak
ngan lampu moto pun x de
mujur tyme tu stakat 60/kmj je
x de la rs laju sgt [hehe]
aku rs mcm nk pecut je
tp hati ni kata "bw je slow2"

mgkin gerak hati
memandangkan aku x buka lmpu tggi
jd aku x nmpak pe depan aku
mujur aku x pecut..
sbb tgk2 depan de pokok tumbang
tumbang sbelah jalan aku plak tu
one of the reason aku rs mcm x de pe2
sbb mamat yg bw moto depan aku ni pun x perasan
sbb aku kan follow die dr blakang
at least kalu die awal2 mengelak
mesti aku pun follow sama kan?
die pun sama2 x perasan rupanya....

fuh! seb baik..kalu x..
x tau la jd pe
free2 je g langgar pokok tumbang
huhu
alhamdulillah..terselamat dr malapetaka
mungkin juga berkat ayat kursi amalan hari2
dulu...
slalunya aku kuar umah
x pnah nk baca ayat kursi
skadar doa naik kenderaan je
tp 2-3 bulan dulu
tyme2 slalu excident..
smpai la kes slalu calar-balar my lala tu
si huzai..my best etenet buddy advice aku suruh amal bc ayat kursi
de la diceritakannya pengalaman beliau yg lepas
die kata wlau rush cmne pun amalkan bc gak
mudah-mudahan perjalanan di luar sana selamat
and alhamdulillah
shingga hari ni
masih mengamalkan
mmg selamat perjalanan aku setiap hari pergi dan balik
and mgkin kejadian pg td berkat bacaan ayat kursi gak~~
insya allah
akan terus amalkan hingga ke akhir hayat

but 1 yg kena igt..baca..baca gak!
tp jgn la mgharapkan baca tanpa mau hati2 kan?
itu mengundang padah namanya
huhu
hati2 ye kawan2~~~
smoga kita sentiasa dilindungi ALLAH swt
amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails