15 July 2010

~mata biru~ [Thursday, 2:43pm]

alhamdulillah...selesai sudah satu perkara
tevew spp!
yg funnynya, pagi td bangun awal
tp bertolak g poli s.prai lewat
amek ko!
smpai pun mcm agak2 nk lewat gak
then ngan x de petunjuk jalan/arah
mujur ramai gak cikgu2 yg senasib
maka berderetlah kami mencari bilik tduga


masuk2 je situ..wah!
aku giliran ke-3
ptutnya yg keempat
tp disebabkan de sorang guy x dtg
terpaksalah dianjak naik no. giliran itu


satu kebetulan ke?
dulu tevew posting pun mcm ni gak
then cuba bertanya ngan en.saiful
die ni pegawai bahagian pendaftaran la
"penemuduga kami ni non-muslim ke?"
sbb tgk nama die pelik
ala2 nama org sarawak [serius aku lupa weh nama die!]
bley la dipanggil Tuan B
then en. saiful pun ckap
"ye..non-muslim, kamu jgn pndai2 p bg salam plak"
haha ok la tu
dah de 1 hint ttg penemuduga


sambil tggu calon pertama abes
sembang2 la ngan cikgu2 ni
wow! smuanya ustazah
ranggi ooo
x kisah janji rock! 
hehe
de la sorang dua yg sama bidang ngan aku
tunggu punya tunggu lama benar calon no. 1 ni nk abes
mau dekat 30 minit lebih die sorang


pastu msuk calon ke-2
aku tetiba neves!
yelah, calon pertama citer pengalaman die x bley jwab soalan
and sekilas aku dpt tgk muka penemuduga
"mak aihh...garangnya muka"
huhu
"sabo2"
kata hati aku


then bila calon no.2 selesai ditemuduga
aku pun dipanggil masuk en. saiful
otw nk masuk..tetiba terjatuh plak fail aku
kuat plak tu bunyi die
en. saiful tu da gelak2 kat aku
then nk cover malu aku just tgk die
senyum2 and ckap "sy ok ni...sabar2"
hahahaha


then mcm biasa la msuk bg smua dokumen
tggu la Tuan B tu nk tanya pe
awal2 die just suruh aku citer ttg diri aku
pastu tanya ttg opsyen aku di sekolah skrg
mcm ne aku mengajar anak murid
pe pendekatan
and siap tanya lg pe teori2 dlm pdidikan awal kanak2 yg aku blajar dulu
yg bley digunapakai pd bebudak aku
huhu
syukur!
mgkin sbb x rs tertekan sgt
aku rasa makin selesa plak bersoal-jawab ngan Tuan B
die byk tanya pndangan aku ttg OKU
masalah2 ttg OKU
paling kelakar bila aku citer bebudak OKU ni pun de masalah disiplin
mcm buli, liwat smua
agak2 mcm terkejut beruk ckit Tuan B masa tu
mungkin die x sangka de masalah sebegitu
tp aku pun bukan reka2 cerita
ni semua dapat tau drpd penyelaras aku gak
pengalaman die masa die sekolah khas dulu


makin lama..semuanya soalan berkisarkan bidang p.khas je
aku tertunggu2 gak soalan2 berkenaan isu semasa
akhirnya die tanya gak ttg NKRA
alhamdulillah
bley la jawab
funnynya
masa aku terang 6 point utama NKRA tu aku x mention smua
sbb aku x hafal yg tu
aku just igt aspek pendidikan je
susun ayat baik punya
tp last2 die kata
"ok..kita habiskan dulu 6 yg penting tu...lepas ni baru masuk pdidikan"
alamak!
aku dah la lupa2 igt
blasah je jwab
aku bg 5 dripada 6
entah Tuan B perasan ke x..
hahahhaa
then terus masuk sub-pendidikan
pjg lebar aku terang..yelah sbb baca!
huhu


and bila Tuan B senyum smbil ckap
"okay..da selesai.."
aku plak terkejut
x sampai 15 minit pun!
aku pun kuar la ngan rasa x pcaya..
yeay! akhirnya hilang satu beban besar..
then aku just join akak2 yg masih menunggu di sofa
mcm2 diaorg tanya aku
aku plak yg neves nk gtau diaorg satu2
tp alhamdulillah la
dpt gak aku membantu diaorg wpun ngan hanya ckit info


then aku ajak ruby balik
btw, ruby merupakan driver aku pd hari ini
sbbnya?
bukan mlas nk drive sndiri
aku rasa mata aku ni stim giler
mcm da bertukar kaler ke warna biru
mujur x kelabu!
pedih mata sepanjang malam mghadap lappy
sakit mata study kaw2 konon2nya


alhamdulillah...syukran jazilla ya allah!
smoga ada rezeki utk aku lulus temuduga ni
bharap sgt lulus..sbb kalu terlepas
nk kena apply lg
dan mmg akan melambat2kan cnfirm sbg cikgu nanti


mata biru aku da berpinar2 ni
aku mau tido! aku mau tido!
sudah2 la ber"lappy" qama....
huhu


p/s : wat kawan2 yg akan tevew spp dlm bulan ni..all the best utk korang..study jgn x study..insya allah semuanya akan berjalan lancar v(^o^)v
and thank u also pd kwn2 yg sudi berkongsi pengalaman dan info2 ttg tevew kali ni..hanya ALLAH swt sahaja yg mampu membalas jasa kalian...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails