10 June 2010

keperluan vS kehendak [Thursday, 2:58pm]

sbelum ni b4 posting..
soalan2 org sekeliling?
"bila nk postingnya? da dpt keje blum?"
after posting..
"x nak smbung master ke? rugi kalu x smbung.."

two words..."wak lu"
x de la ksar sgt kot bahasa 2?
haha
sejak da keje..kepala aku x memikirkan da nk wat master
byk lg keje2 yg perlu aku cover
bukan menidakkan pencarian ilmu itu
[x amik master blajar melalui pengalaman pun dipanggil ilmu]
tp agak2 la..
aku br dpt keje
sah jwatan pun blum
tetiba pnas je hati bila org sibuk2 dok tanya

kalu aku teringin sgt nk wat master
x perlu aku apply tduga ngan kpm
no need 2 go 2 interview
x perlu susah2 menjawab soalan2 insak
pas konvo dulu bley je trus apply
silap2 bley dpt..bukan susah pun nk apply master kat uM sana 2
byk je bebudak pdidikan trus smbung master =)

dan berbalik smula kepada isu kali ni
master skrg bukan keperluan aku lg
itu hanya kehendak je
nnti de la org kata
"ala..da dpt keje bley la ckap besar.."
sbb da dpt keje la aku x pikir hal2 cm 2
kalu aku pikir gak..sian la pd kpm 2 yg susah2 bg aku penempatan
da dpt x mau berkhidmat plak..
nk ke jd kacang lupakan kulit?
haha

lg satu..dis is my pndapat only..no offense k ;p
dlm course yg aku amik ni
sekurang2nya aku perlu 5-6 years utk timba pengalaman
aku nmpak keperluannya begitu
so nape perlu nk rush sgt kan?

aku x kisah kalu de yg len2 berlumba2 amik master
sbb bg aku itu hak msg2
rezeki msg2
de org amik master sbb nk improvekan diri
pelbagaikan lg segala ilmu yg dia de
de org amik master sbb ngan degree yg de susah nk dpt keje
de org amik master sbb mgkin rs mlas lg nk keje [bliv me mmg de org cm gini]
hehe but pe2 pun itu keperluan mereka
tiada kena mengena ngan aku
kalu tetiba 4-5 tahun akan dtg aku teringin nk wat master then aku akan usaha utk wat

and x lupa pd kengkawan yg da abes ngan master korang atau masih belum selesai lg..
i wish all d best 2 u guys!
sama2lah gunakan ilmu yg de utk bangunkan negara
dan dalam masa yg sama..jgn mengharapkan teori semata2..prktikalnya perlu ada
baru la dipanggil insan yg cemerlang, gemilang dan terbilang! 
da~~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails