29 June 2010

cupcakes~~world of benda2 comey [Tuesday, 9:58am]

last friday saja2 mghabiskan duit bershopping
bukan beli baju tp brg2 nk wat cupcakes
jeles tgk video2 kat youtube tu 
and also jeles gak tgk org pndai wat cupcakes ni
hehe

so ngan berani and konfidennya
ajak my sis [fatin] buat
abes smua peralatan cupcakes aku beli
dr piping bag, piping tube
fondant
hahaha
kak dkat kedai jual brg cake mcm gelak2 
tgk aku ngan fatin shopping~~wiwi
and by saturday da start wat
just bake cupcakes
tu pun bake 12 cupcakes je
but biasa la
x menjadi
sebab ikut recipe fatin
ngan baking powder x de
cake tu ttap menjadi
but...a lil' bit messy in the process
haha
so drpd dibuang kitaorg makan2 je la
seb baik rs pun sedap

and by sunday
aku ngan ruby plak wat
kali ni follow recipe yg mmg aku trust abes
and hasilnya...perfect!
so bila petang aku ajak la fatin men deco2
ada antaranya x menjadi
and seb baik fatin pndai touch-up
and tetibe kakLong pun nk join gak
smua mcm enjoy men deco2 ni..
tmbah2 kakLong
mgkin sbb kawan da biasa men doh ngan bebudak kelas die kot?
haha

start kul 5..dlm kul 6 lbih da siap
and smua bpuas hati ngan hasil deco msg2
cuma rs buttercream 2 je
haha terlalu manis!
itu pun stelah aku kurangkan jumlah icing sugar dlm tu
pasni nk try wat meringue buttercream la
mgkin kurang ckit mnisnya 2
hehehe

sebahagian drpd pix2 hasil men"deco" cupcakes
layankan...










No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails