25 March 2010

beban keje [Thursday, 9:01pm]

dpt tambahan novel utk dibraille
thanx pd teknologi
dah de software utk braille
so lepas taip bley terjemah
edit2 then print
dgar mcm senang keje kan?


mmg senang..
sbb 1st x perlu manual braille
so x de la cikgu kena terhegeh2 braille guna mesin braille tu
haha tp cuba bayangkan
even budak sorang pun
sampai 3-4 subjek kena braille setiap hari


my partner kat sek mmg de msalah pglihatan
tp kelebihan die of course la die tau braille
and aku masih merangkak2 lg
tp kelebihan aku typing cepat
so kombinasi yg bgus la katakan [haha]
but yg sedih + geram + penat
bila everyday de cikgu yg hantar hardcopy latihan budak
"sy nk esok yg ni"
then bila tgk...adoyaii 
kdg2 de gambar, carta, rajah
label itu ini
dia igt sng ke nk braille smua tu?
satu hari pun belum tentu siap


utk pengetahuan u all
selalunya kalu gmbarajah smua
plg sng keje adalah just wat kan statement
then pndai2 la budak buta tu faham sendiri and jwab soalan
tp kalau sains? kdg2 maths..gmbarajah pecahan smua?
cikgu aliran perdana x pnah nk pikir hal ni
tahu bg soalan then ckap nk esok
sabo je la kan :)


then budak aku plak
mmg aku syg die
tp kdg2 die pun bikin aku n my partner tertekan
"cikgu ckap nk latihan ni tomorrow"
"cikgu tan i need u 2 braille dis...and dis...bla3"
1st tyme aku tgk hari ni partner aku tu moody giler
tertekan sgt la tu [huhu]
even die tau braille pun but kalu keje byk strees gak kan?


so bile keadaan cm ni aku rasa
siapa2 yg cuma handle bdk2 msalah mental [hyperactive bla3]
ptutnya bersyukur korang just handle budak2 ngan msalah tgkahlaku
at least balik umah korang x perlu bawa balik perangai diaorg tu
but aku smpai balik umah pun still bw balik keje budak
esok dan esok dan esok [x tau bila nk abes bebanan keje ni]
x sanggup hadapi ujian mGB
abes la
skrg de training teacher mmg la bley tlg
tp diaorg just smpai april je
pasni mmg pengsan la
haha


sabo je la
kepayahan ni mengajar erti idup kan?
wpun penat nak x nak kena hadapi la
pe bley wat dah ini pilihan wpun opsyennya nyata bukan pilihanku
huhu sabo2 [nga +ve kan diri]
may ALLAH swt bless me!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails